Актуальні новини

понеділок, 29 жовтня 2018 р.

Хто такий дефектолог? 


Дефектолог – фахівець, який працює з дітьми з обмеженими можливостями здоров’я.
Фахівців прийнято розділяти на дві категорії: тих, хто навчає і виховує дітей з обмеженими можливостями здоров’я та тих, хто працює в галузі корекційної педагогіки.
Дефектологія – це досить складна наука, що поєднує в собі медицину, психологію і педагогіку.
Сучасний фахівець не тільки безпосередньо працює з дітьми, а й вивчає особливості та закономірності тих чи інших відхилень.
Фахівців у галузі дефектології є кілька:
  • Учитель-дефектолог (тифлопедагог) – фахівець, який працює з дітьми, що мають проблеми із зором (тотально сліпі, слабозорі, з порушеннями (вадами) зору).
  • Учитель – дефектолог (сурдопедагог) – фахівець, який працює з дітьми, що мають проблеми зі слухом (тотально глухі, слабочуючі та з вадами слуху).
  • Учитель – дефектолог (олігофренопедагог) – фахівець, який працює з дітьми з інтелектуальними порушеннями (розумовими вадами).
  • Учитель-дефектолог (логопед) – фахівець, який працює з усіма видами мовних порушень.
  • Учитель дефектолог (ортопедагог) фахівець, який працює з усіма видами порушень постави та дітьми з вадами опорно-рухового апарату, хворими на дитячий церебральний параліч.

Дефектолог виконує наступні функції:
  • Проводить глибоке і всестороннє обстеження особливостей розвитку кожної дитини, веде роботу, спрямовану на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;
  • Розвиває основні психічні процеси у дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення та ін.)
  • Розвиває навички спілкування і мовну діяльність дітей.
  • Веде консультування батьків, під час якого вони вчаться необхідних прийомів навчання і виховання своєї дитини
  • Найголовніше завдання дефектолога – це допомогти дитині з особливими потребами (обмеженими можливостями) соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.

Робота з дітьми вимагає від фахівця певних якостей. Серед них:
  • терпіння;
  • стресостійкість;
  • дружелюбність;
  • здатність до співпереживання.

Але яким би талановитим не був вчитель-дефектолог, результат його роботи залежить від бажання батьків допомогти своїй дитині. Адже фахівець не може займатися з дитиною на протязі усього дня, тому основна частина занять і відповідальності за виконання рекомендацій лягає на плечі рідних і близьких дитини, її вихователів. І якщо батьки не будуть старанно виконувати усі рекомендації дефектологів, то всі зусилля фахівця можуть виявитися марними.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Обрані повідомлення

.

  УДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ (Вправи та завдання)   Формування навичок читання передбачає роботу над підвищенням темпу, виразності, усвід...

Популярні повідомлення